Időnk véges, de bízom benne nincs későn megtenni, amit ...

Időnk véges, de bízom benne nincs későn megtenni, amit ...

2016. július 17., vasárnap

Ódor-vári panoráma

Adrit Felsőtárkányba vittem táborozni, és ha már itt vagyok miért ne használjam ki a Bükk nyújtotta számtalan lehetőség egyikét?
Barát-réten a karthauzi kolostor keresztjét egyébként is meg akartam nézni,


és ha már itt voltam csak felmenni a Vaskapuhoz, de éjjel esett ezért úgy döntöttem kihagyom a jelzetlen úton emelkedést, inkább a P+-on elmegyek a Völgyfő-házig


onnan pedig fel az Ódorvár-hegyre.
Egészen az elágazásig szép kis ösvény vezetett, de csak a harangvirág


biztatását követve gázoltam át rövid naciban a csalán-szeder kombón.


Persze pár méter után sűrűbb lett az erdő és tisztább az ösvény


egészen a Tábor-hegy derekáig.


De, ahogy lehet fokozni a hegyi gyalogtúrával járó kellemetlenségeket, úgy a leküzdésük jutalmául kapott élményt is.






Egyébként is, ilyen alternatív útjelzés követését nem lehetett kihagyni.


Az Ódor-hegy tövében a lejtés kicsit elgondolkodtatott, de addig süllyedtem a lepkéket követve



hogy eldöntöttem nem megyek vissza, ha nem ez az út visz a vár hegyre, akkor nem oda megyek, de egyébként is úgy éreztem jó úton haladok.



A sztrádára kiérve meg is nyugodhattam, egyenest szemben voltam a csúcs alatti pihenővel (Ahol a tetőtérben még szálláshely is volt.), meg lesz a tervem.


Nem mulasztottam el a csúcs meghódítását sem,




és bár az előbbi panorámát nem múlta felül, de nem is bántam meg.
Visszafelé a Z biciklis úton jöttem a zöld L kereszteződésig









remélve meglesz a Szt. Erzsébet forrás is, de még szerencse, hogy volt nálam tablet, mert a térképem igen pontatlanul jelölte a felkeresendő helyet.


A víz szokásos mód hűvös és finom volt, én pedig elégedetten indulhattam vissza az ismert úton kocsimhoz.
Felsőtárkányban a NP látogató központjában még kértem pecséteket, és a forrástúrán kihagyott tavat is körbe jártam (nem csak hogy meglegyen a jelszó).




Hangulatos lenne, de itt mindig sokan vannak. (Ettől eltekintve, szép volt ez a nap.)


Nincsenek megjegyzések: