Időnk véges, de bízom benne nincs későn megtenni, amit ...

Időnk véges, de bízom benne nincs későn megtenni, amit ...

2014. február 2., vasárnap

Hiányzik

December 15.-n vettem fel utoljára a bakancsom. :(
Bezzeg tavaly! Ilyenkorra már 100 km. is a lábamban volt.
Ó, azok a szép havas hegyoldalak!
És még a Téli sóútról is megfeledkeztem. Jó, persze nem unatkoztam helyette, de akkor is nagyon menni kellene már.
Hazafelé anyuéktól 2 óra volt az út, mert annyira elnézelődtem. 60 fölé ritkán nyomtam a gázt, de olyan szép volt a határ, meg a fák. Pláne, amelyiken még madár is kuporgott. Neten már rég megnéztem milyen szárnyasok lehetnek ezek, de továbbra is csak találgatok, vércse, kánya, héja, sólyom, karvaly, ölyv, vagy netán rétisas került-e pár pillanatra a szeme elé, mert azért azt megfigyeltem legalább három méretben látom őket, és mind sötét színűek, jellegzetes tartásúak, tehát véletlen sem baglyok (pedig azt is nagyon szeretnék látni, meg sast, és őszapót). Az egyik fa után meg is álltam, mert aránylag alacsony ágon egy nagyobb testű, általam már sasnak vélt madár ült, és gondoltam megnézem közelebbről, aztán, ha engedi megpróbálom lefényképezni is. Mondanom sem kell, nem engedte. Nyilvánvaló több kell ehhez, holmi autóból kipattanásnál. Pedig, közel voltam hozzá, és időm is lett volna, de köztünk volt egy vékony csíknyi nádas, amin át kissé nehézkes volt a rálátás, így a géppel nem is bíbelődtem sokáig, inkább csak két szememmel néztem, és véstem emlékezetembe a fenséges madarat.
Az autót elhagyva az út menti sárral mit sem törődve rá figyeltem (és a zommal matattam, miközben imát mormoltam -jaj Istenem maradj ott, várj meg, nem bántlak, be csodás vagy), rövid ideig farkasszemet néztünk, de ő felröppent, majd szélesre kitárt szárnyaival fejnél alig magasabban siklott "mellettem" egy rövidet, és mintha mégsem félne leszállt a havas vetésre. Biztos közben is figyelt, de ott újra felém fordult (mintha valami lekicsinylő is lett volna ebben a nyaktekerésben), és elrugaszkodott, kétséget nem hagyva felőle, ennyi volt, többé nem látsz.
Téged lehet nem, de elhatároztam jövő hétvégén kimegyek az Alcsi-szigeti erdőbe, sétálok kicsit, és ott biztos látok vadakat.



Nincsenek megjegyzések: