Időnk véges, de bízom benne nincs későn megtenni, amit ...

Időnk véges, de bízom benne nincs későn megtenni, amit ...

2014. március 7., péntek

Happy BirthDay !

Általában több időt igényel kitalálni mi legyen az ajándék, kaja, süti, dekoráció, mint megvalósítani azt. Különösen sok idő, ha menet közben elfogy a hozzávaló, és még egy "B" (esetleg "C") tervre is szükség van.
Az idei mottó: szivárvány.

A tervben mindenképpen fehér alapú torta szerepelt, megbolondítva pár színnel. Fehér piskóta lappal, fehér csoki krémmel terveztem, de ahhoz kellett volna a menet közben elfogyott fehér csokoládé. Félmegoldásként maradtam a hagyományos piskótalapnál és a meglévő tejszínbe marcipánt főztem a krémhez. Eredetileg a marcipánt kívülre szántam, így a külsejét még meg kellett volna szórjam színes cukordarával, ami jelenleg Szolnokon nem kapható (legalábbis abban a 4 üzletben, ami még nyitva volt és betértünk), sőt francia drazsé sem, helyettük zizi került kosárba, és a tortára is.


A krémet a linkben láthatónak megfelelően készítettem, de amíg magában kóstolgattam ízre is necces volt a várható siker, és az állaga is igencsak hígra sikeredett. Sokat azonban már nem tehettem, legfeljebb számba vettem, hogy kanalazós torta lesz.
Kicsit kitérnék még a piskóta lapra is. Azt tanultam a fehérjét a lehető legkeményebbre kel felverni, hogy ha a tálat fejre fordítjuk meg se moccanjon benne. Arra ugyan már nem emlékszem erre miért van szükség, de én igyekeztem mindig így készíteni a piskótalapot. Aztán olvastam Farkas Vilmos blogját, és fontolóra vettem a váltást. Most volt az első alkalom, hogy kipróbáltam így, kicsit puhábbra hagyva a habot, de sajnos sikerről nem számolhatok be.
Viszont, a hiba a készülékben volt. :$
Odáig, hogy sütő előmelegítése, kicsit nagy lángon sütés, majd levétel kicsire ment minden simán, de aztán hozzáfogtam rendbe tenni a konyhát, majd elkészíteni az ajtódíszt, és a telefont nem állítottam be jelzésre. A tésztám kissé kiszáradt. Szerencsére meg nem égett, de nem sok híja volt a babapiskóta állagnak. Ekkor már tudtam örülni a kissé hígabb krémnek. Ugyan sokat nem tudtam a 3 lap közé rétegezni, és az oldalán is vékonyka réteg tapadt meg, de legalább az áztatás puhította a lapokat, és szerencsére a fogyasztásig hátralévő 1 órában kellemesen összeértek.
A végeredmény finom lett (mindenki repetázott), de a krémet nem fogom újra készíteni, a piskóta viszont jobban odafigyelve megérheti az újabb misét.

A torta egy meglepetés partira készült, de hogy valami sejthető legyen kellett egy ajtó dísz.
Csütörtök éjjelre terveztem  kivitelezését, de megfeledkeztem a színes kartonlapok előkereséséről amíg Adri fuvola órán volt, a sötétben pedig nem leltem őket, ezért maradt utolsó előtti pillanatra, péntek délutánra a megvalósítás. Hogy ennyi ne legyen elég ekkor is csak a gyűjtő borító lett meg, színes karton benne alig, az is szürke, fekete és sötét zöld színekben.  Milyen szerencse, hogy tanévkezdésre mindig több egységcsomagot vásárolok, és ha nem is karton, de legalább színes lap volt talonban. Már csak ragasztóra, bőrvarró cérnára, tűre, ollóra, és egy kis darab hurkapálcikára volt szükség.


Múlik az idő, szaporodnak a gyertyák, és már nem sokáig , de még most a girland is belefér egy szülinapba. A hozzávalók már előkerültek, és szerencsére segítség is adódott, így gyorsan haladtunk, mire  az ünnepelt hazaért közös erővel készen lettünk.


Boldog Szülinapot Adri!!!






Nincsenek megjegyzések: