Időnk véges, de bízom benne nincs későn megtenni, amit ...

Időnk véges, de bízom benne nincs későn megtenni, amit ...

2016. május 9., hétfő

Bodza szörp

Szeretem a bodzás limonádét, de azt nem lehet eltenni télire, így rászántam magam az ismeretlen kipróbálására. Több receptet átnéztem, de végül innen ügyeskedtem össze az elteendő szirupot.
Annyit azért változtattam rajta, hogy 4 helyett csak 1 napot áztattam a virágokat.
Az eredmény nem lett elég savanyú, ezért majd legközelebb több citromsavat teszek bele, de ízlik. Az eltarthatósága pedig majd kiderül.


- 5 l. víz + 2,5 kg. cukor felfőzve szirupnak,
- 25 fej bodzavirág lemosva, 3 citrom felkarikázva, 3 g. citromsav a forró szirupba, és áll 1-2-3 napot letakarva.
- Üvegbe töltés előtt még 1 és késhegynyi tartósítószer. (Én 4 g. Na-benzoat-t használtam.) 

Ui: A következő adaghoz 3 g. citromsav helyett 2 evőkanállal (10 dkg.) tettem. Így már jobb lett.

Ui2: 3 ek.-al még jobb. De, még mindig lehetne savanykásabb.

Nincsenek megjegyzések: