Időnk véges, de bízom benne nincs későn megtenni, amit ...

Időnk véges, de bízom benne nincs későn megtenni, amit ...

2015. október 11., vasárnap

Birsalma sajt

Szeretem, és bár megéri az árát, de olcsóbb magam készítve.
Öcsi kertjében terem a birsalma, ami vegyszermentes, de nem tűnik túl tartósnak, hogy a szekrény tetején mint rég álldogáljon.
Én még nyersen meghámoztam a gyümölcsöt, ami mosatlan, kockázva 1.5 kg lett, és másfél órányi vízben fövés után vált krumplinyomóval passzírozhatóvá. Ekkor leöntöttem az összes vizet, amennyire tudtam pépesítettem (anyu turmixgépe elromlott), főztem még kb. 10 percet, és az eddigre 1.3 kg masszához adtam 1 kg. cukrot, amivel további 10 percig főztem. Kincseim száraz fém tálakba téve a szobában hűltek egy napot mielőtt zsírpapírra borítottam volna őket, hogy tovább szikkadjanak.


Piacon az enyémeknél kisebb halmok 3-500 Ft-ba kerülnek, és igazán nincs sok munka vele.
Neten azt olvastam barnás lesz a sajt színe, ha hideg helyen hagyjuk kihűlni, és narancsos aranyló, ha melegem. Anyukám szerint ez a cukor karamellizálódástól függ. Én biztosra mentem, rövid utófőzés, és meleg szoba.


Nincsenek megjegyzések: