Időnk véges, de bízom benne nincs későn megtenni, amit ...

Időnk véges, de bízom benne nincs későn megtenni, amit ...

2015. október 27., kedd

Újabb alternatíva fűtésre

2 hete még nagyon nem akartam begyújtani, most meg hogy a szobai konvektor nagy durranással reagált noszogatásomra, és a szerelő 3 hét múlva gondolja megjavítani, ha akarnék sem tudnék ezért kellett valamit ugyancsak kitaláljak.
Első körben anyuéktól kaptam egy általam tojásnak keresztelt alkalmatosságot, ami egy kis ventilátor, csak mielőtt átengedné magán a levegőt felmelegíti. Én nyáron sem szeretem ezt a nagy kavargást, ahhoz már gatyarohasztónál is nagyobb hőségnek kell lennie, hogy összeszereljem a ventilátort, de szükség nagy úr, átmenetileg szelet kellett kavarjak, ha melegedni akartam míg megérkezett és használhatóvá vált az infra. 
Nem tudom ez a variáció mennyire lesz sorolható az olcsóságok közé, de ha nem drágább vele a fűtés mint gázzal, és örökre az enyém nem járhattam vele olyan rosszul. A kipróbálás fázisában ezzel a hosszútávú beruházási gondolattal mindenképpen nyugtatom magam, a többi tél végére kiderül.

A dolog ott kezdődött, hogy több helyem láttam már infra paneleket. A Siófoki táborban, ahol a Balaton körök 0. éjszakáját szoktuk tölteni azt hittem elakarnak vele valamit takarni, Béláéknál, hogy emlékeztető tábla, és nem értettem miért nincs rájuk semmi kitűzve, aztán a tavalyi évadzáró gördülésre biztos ami tuti hoztak két panelt, és jókat melegedtünk rajta heverészve, de azt gondoltam mindez csak napelemmel gazdaságos. Most mégis osztottunk szoroztunk, és végül vettem 5 m. filmet, aminek az össze- és felszerelésében Rácz Peti segített, de igazából ő csinálta az egészet, és én mellé kontárkodtam. De, meglett és 4 m. már fenn melenget a plafonon, 1 m.-t meg oda viszek ahová akarom.


Mindez eddig cakli-pakli 24ezerbe került.

Ui: A lakás felfűtésére ennyi panel kevés, de ha már gázzal felmelegítettem megtartja a hőmérsékletet. Nekem eddig a 36 nm.-en 20 C-hoz napi 3-6 kW fogyott, persze a fogyasztásból már levettem azt amit eddig is elhasználtam napi szinten. A próbaüzem alapja 1 hét gáz majd 1 hét infrafűtés volt, ami persze még reális megítéléshez kevés, de eddig nagyjából egálban vagyunk. 

Nincsenek megjegyzések: