Időnk véges, de bízom benne nincs későn megtenni, amit ...

Időnk véges, de bízom benne nincs későn megtenni, amit ...

2017. október 20., péntek

Unikornis torta

A torta Adri egyik barátnőjének a születésnapjára készült és igazából Adri készítette én csak segítettem.


Szarvnak még gyertya került a fülek közé.
Mindkét réteg csokitorta, de alulra olyan kivitelben, mint amilyen az Adri 15. születésnapjára készült első emelete volt. (Alap 3 tojásos vizes piskóta a legnagyobb kerek formába, majd a csiga 3 tepsi 3-3 tojásos vizes piskóta felvágásából készült. A második emelthez ugyancsak 3 tojásból készült vizes piskóta, és abból vágtam ki az 5 lapot.)

Vizes piskóta: Ahány tojás fehérje + annyi kanál víz habbá verve,  bele keverve tojás + víz mennyisége ek. cukor kétszerre, valiliás cukor és a tojások sárgája is még habverővel. Sütőpor, és jöhet kétszerre a liszt ugyancsak tojás + víz mennyiségében ek.-al mérve fakanállal keverve, és még 1 ek. olaj is. (Anyukám a lisztet is habverővel keveri a masszába, de nekem a fakanál ekkorra már megbízhatóbb.) Aztán már csak a tepsi van hátra zsírpapírral kibélelve, és az előmelegített sütő.
Csokis lap esetén értelemszerűen néhány kanál liszt kakaóporral helyettesítendő.

Krém: 1.5 l. Megle cukrászhab, 5 tábla ét, 3 tábla tej csoki felfőzve, éjszakára hűlve hagyva.

Én féltem, hogy nagyon ragacsos lett a tészta, és a magasság miatt kevés a krém, de Adri azt mondja ölre mentek érte.








Nincsenek megjegyzések: