Időnk véges, de bízom benne nincs későn megtenni, amit ...

Időnk véges, de bízom benne nincs későn megtenni, amit ...

2014. szeptember 27., szombat

Dabas körül

Növünk.
Én széltiben (kicsit), gyerek inkább hosszában (szintén csak kicsit), és persze kíváncsiságban (annál jobban). Tágul a világ, kifelé kacsingat, ismerkedik. Persze, hogy a net a bűnös, de nem tarthatom búra alatt, legfeljebb kontrolláltan engedem tapasztalni. Így jutottunk Dabasra, egy netes barátnőhöz.
Előző este manikűr készült,


de hiába az elő-munka a tervezettnél később, 10 körül indultunk csak el. Nem akartam pesztrának maradni, de azért megnéztem hol hagyom a gyermekem, így én is betértem Anikóékhoz, majd megnyugodva indultam ládakereső körútra. A reggeli késedelem miatt a multikról már lemondtam, de az utca eleji apácatemető nem tartozott a kihagyható élmények közé.







Adri mitfárerkedése már kíváncsivá tett milyen egy apácatemető, mikor mellé értünk tudtam nekem ide be kell menjek. Távolról is rendkívül megható ez a puritánság, de betérve a gondozatlan kertbe, szemből nézve Jézust, körbe a nővérek fejfáival nem is tudnám másként elképzelni. Nyugodt. Közelebb lépve a keresztekhez olvasgattam a véseteket, nem könnyű korban éltek, nem voltak fiatalok, és mennyi apáca rend volt. Idehaza kicsit rákerestem, ma is sok van, és én ezt nem gondoltam. Pedig a mi családunkban is voltak, és még él is egy apáca, sőt lett volna helyem is a rendjében, amikor újra megnyitották a kapuikat, és Annus néni is bevonult, de én nem tudom ennyire szeretni Istent.
Ha már ez a mai nap így alakult gyermekkori zongorázós emlékeimet félretéve geoládász útra tértem. Csak 3 láda volt esélyes, ebből kettő közvetlen az 5-s út mellett, 1 km.-el bejárható körön. Megkockáztattam, bár nem értettem miért kell oda 2 láda, és a leírás alapján mintha egyébként is ugyanazok lennének, egy a rejtő, csak más a ko., és a segítség is. Meglátjuk.





Nem láttam meg. Elindultam az úton, elértem a méhekhez, de az eddig is majdnem járatlan út eltűnt. Kis topánkámban, szúnyog-csípetten visszafordultam. Én ma nem ehhez öltöztem. Autómhoz visszaérve lesöpörtem a kullancsokat magamról, és bíztam a még talonban lévő, rövid időn belül megkereshető ládában. Ócsa felé vettem az irány, és megnyugodtam. Bármi jön még ki ebből a napból, ez az út nagyon tetszik, a lápos, az erdő, az árnyak fantasztikusak. Nem is siettem, de azért odaértem, és a láda is meglett.



De, egészen mást vártam. A régi nálam nem 20 évet jelent. Ez elhagyott.
13,40 volt, 5-re kell visszaérjek Dabasra addig még van egy kis idő, irány Gyál, és Boldog születésnapot Judit.


Köszönöm.

Nincsenek megjegyzések: