Időnk véges, de bízom benne nincs későn megtenni, amit ...

Időnk véges, de bízom benne nincs későn megtenni, amit ...

2014. szeptember 17., szerda

Így készül a ....

pálinka.
Aha.
Az.
Szicsek módra. (Tévedés ne essék, nem fogok receptúrát kiadni.)
Nem tervezett látogatás volt, csak útba esett a célunk felé, és egyikünknek vásárolnivaló dolga akadt náluk.
Biztos vagyok benne a felnőtt lakosság 70%-a látott már pálinkafőzőt, én is. És ez nem kell titkos infó legyen, hisz (azt hiszem) már kipróbálhatja magát bárki ezen a téren is. Főnek is odahaza mindenféle gyümölcsből lekvár helyett párlatok. Több háztartásban fokoló került a fakanál mellé, és apuci is kiveszi részét a téli felkészülésből. De, ez itt kérem nagyüzem!
Na a daráló, az még nem akkora,


de a többi óriási.


Meg sem mertem kérdezni hány liter van a tartályokban, vagy egy nap alatt mennyit termelnek, de azt sem tudom elképzelni él annyi ember a Földön, amennyi ezt a sok szeszt elfogyasztja. És ez csak egy pillanatnyi mennyiség, az év harmada még hátra van, és már eddig is sok lé átfolyt az APEH mérőműszerein. Mind a mellett, hogy nagyobb többségben olyanokat ismerek, akik maguk főznek, vagy főzetnek pálinkát, meg ott vannak a kisebb falusi hivatalos kifőzdék, és más nagyüzemek is, irdatlan ez a mennyiség.
Mennyit iszunk mi?
Nem én! (Én naponta vízből biztosan többet, mint a 40 év alatt pálinkából.)
Mindenki más. Ti!

A majdnem kéretlen, de minden esetre váratlan "tárlatvezetést" élveztem. Közvetlen volt a hangnem, ráérő az idő, hozzáértő a bácsi, és szívesen láttak bennünket. Biztos nem alaptalanul még a bemutatóterem/ebédlő is megnyílt előttünk, érdemes lenne ide egy pikniket tervezni.




Kifelé jövet még lekaptam a cég reklámját hordozó autókat,


de igyekeztünk, hogy a másuk üzembe is időben érkezzünk. Egyébként volt dolgunk vilmoskörtével, málnával, cseresznyével, akkor érett a bodza, és főtt a som.
.
Folyt. köv.
Így készül a nyomtatott póló, sapka, névjegykártya, meghívó, majdnem bármi. 
A télen egyesületi pólót rendelhettünk, de mindig van, aki elfelejtett, vagy kér még, és ezeket az igényeket jöttünk most leadni. Ugyan itt is százszámra készülnek a megrendelt termékek, de az előbbinél sokkal kisebb cégről van szó, inkább olyan egyszemélyes manufaktúráról.


Itt is szívesen láttak, és készséggel magyaráztak, mutogattak, és a pálinka gőz, meg most a festékek gázával átitatódva mi is szívesen hallgattunk, kérdeztünk, nézelődtünk. De, lehet csak én voltam kíváncsi, a többiekre meg úgy átragadt, de azért én úgy láttam nekik is érdekes volt. Azt pedig remélem sikerülni fog egy kicsivel kevesebb festékkel megoldani az én pólóimra a logó felvitelét.




2 megjegyzés:

L.Lidérc írta...

Hú, én ettől most egészen elérzékenyültem. Meg zavarba jöttem, csupa ilyenek.

Nem tudtam, hogy pontosan mi a célod vele, hogy a Pelikánról kérdeztél előzetesen. Annyira azért nem siettem utána, sőt, szívesen megvártalak volna, vagy beizzítottam volna a gps-t (mert azért van, ha nem is használom sokat mostanában), és megkerestelek volna.

Egyszer majdcsak összejön már valahogy!

Megj. Ha jól veszem észre, te is könyvelsz néha utólag, visszadátumozva túrát a blogodon. Ez nekem nem mindig jelenik meg a readeremben. De majd jobban a körmödre nézek, meglásd! :)

Holnap írta...

Sajnos nem mindig van lehetőségem blogolni. Címszavazok, és amikor sikerül időt szakítani a frissebbekkel kezdem, mikor a régiek is elkészülnek sorban kiteszem mind. Nem tartom jónak, de szeretnék időrendben maradni. (Most még van egy aug. elejei bejegyzés, ami várat magára, de azt majd utólag a helyére cserélem.)
Az a találka meg majdcsak kialakul.