Időnk véges, de bízom benne nincs későn megtenni, amit ...

Időnk véges, de bízom benne nincs későn megtenni, amit ...

2013. március 24., vasárnap

Húsvéti hálós meglepi

Már tavaly sem maradtunk itthol Húsvétra. Én nagyon szeretem ezt a vendégeskedő kavalkádot, de  3 család férfiainál/fiainál nem jönnek többen, így inkább elmegyünk velük egyet kirándulni, pancsolni, vagy ami adódik, a pénz így is elköltődik, de nem a tv előtt várunk. Az ajándékok viszont ennek ellenére is elkészülnek, mindenkit számba veszünk, és előbb, vagy utóbb megkapják locsolás nélkül is a zsákmányt.
Az elmúlt évekről több mint 100 db. festett tojásom maradt, így most nem festek, de kell valami újdonság. Két ötletet is találtam, mindkettőt meg is valósítom, íme az első.

Hozzávalók:
Színes fonal, kis méretű csokitojás (vagy bármi, ami kicsi és ajándéknak szánjuk), lufi, keményítő (amivel a ruhákat szokás keményíteni).

1. A szülinapról megmaradt lufikba beledugtuk a kicsi csokitojásokat.
2. A lufikat kb. tojás méretűre felfújtam, elkötöttem.
3. A keményítő használati utasításának megfelelően oldatot készítem, melybe beáztattam pár tojásra elegendő fonalat. (Nem mindet, hogy ne csomózódjon össze.)
4. A nedves fonalat a lufira tekergettem, végeit alulra eldugtam.
5. Száradás/keményedés után a lufit kipukkasztottam, és az egyik lukon kihúztam. (Csak előbb még volt 1-2 ismétlés, lsd. alább.)


Én Chemitat Háztartási búzakeményítőt használtam. Ennek leírása alapján 1 dl. vízben oldottam fel 3 ek. (helyett 4) keményítőt, majd 2 l. (én 1) forró vízbe kevertem, ebbe áztattam be a fonalat.

Ui. 1.: Reggel a megszáradt fonal sercegett, tehát valamelyest merevedett, de nem eléggé a célhoz. Az estéről megmaradt oldatból kivettem kb. fél litert, azt felmelegítettem, majd belekevertem még 5 jól megpúpozott ek. keményítőt.Ebbe az oldatba tettem bele a "tojásokat", miután jól átáztak visszatettem őket a tálcára és újra vártam a száradást.

Ui. 2.: Délutánra a fele "tojás" kiszáradt, de nem volt eléggé merev ahhoz, hogy kézbe fogva ne törjön. A reggelről még megmaradt oldat leülepedett, a vizet leöntöttem róla, a maradékot megmelegítettem, és belekevertem még 3 púpos kanál keményítőt. Ezt a keveréket a mikróban tovább melegítettem. Csomósodott. A csomókat kikeverve majdnem tejföl sűrűségű masszát kaptam, melyet megpróbáltam ecsettel felkenni a fonalra. Nagy nehézségek árán, és a látvány sem volt szép, ezért 2 korty forrásban lévő vízzel hígítottam rajta. Na ez már ecsettel kezelhető volt, és remélem most már kőkeményre szárad.

Ui. 3.: A tojások még mindig nem elég kemények. Tanácsot kértem egy megrögzött keményítőtől. (Nála a csipketerítők a sarkukon megállnak, tehát tud valamit.) Ő is ezt a márkát használja. 3 ek.-nyit felfőz teljesen átlátszó csomóvá, majd vízzel hígít rajta és a kimosott ruhát a mosógépbe visszatéve hozzáönti az elegyet, és (öblítő nélkül) újra öblít. Én is főztem egy nagy csombékot, hígítottam rajta, belemártogattam az egyre undorítóbban kinéző valamit, és most kiakasztottam a fürdőkád fölé. Ma kosznap van, mert ez bizony reggelig ott marad.


Ui. 4.: A sok mázgával úgy néz ki az egész, mintha lehányták volna. Ilyet Én nem adok ki a kezemből. Ráadásul reggel, hogy lehessen tusolni levettem a kád fölül, mivel nem voltak teljesen megszáradva feltettem a konvektorra. Jót tett a töltött tojásoknak. Kezdem elölről az egészet. Lufi és csokitojás vásárlás, fonal még maradt, keményítő is.


Még egy javaslat: Intenzív színű fonalat válasszon aki még belevág, mert  a keményítő opálosít rajta. Az első híg oldat ellenére másodszorra is beáztatással kezdenék, csak töményebb oldattal, hogy a fonal belsejébe is elérjen a keményítő és a szöszei is tömörödjenek.


Nincsenek megjegyzések: