Időnk véges, de bízom benne nincs későn megtenni, amit ...

Időnk véges, de bízom benne nincs későn megtenni, amit ...

2014. január 12., vasárnap

Habos palacsinta

Felébredve valami édesre vágytam, de hát nem úgy van az, hogy rögtön eszünk, pláne meg nem édeset. Addig húztam-halogattam, míg nem került valahonnan elém ez a recept.
Szeretem a vastag palacsintát, ezért én almásan szoktam készíteni, de gondoltam kipróbálom mi lesz ebből. Mire megsül a rakott krumpli, ezzel is készen vagyok, és letudtam a főzőcskét egy időre.


Két adagot kevertem be, és ahogy a tészta még az én szokásosomnál is duplább akkora lett, úgy a mennyiség is feleződött, 15 nem emberes, hanem már óriásos korongot tudtam kisütni.
Tapasztaltam azonban pár bibit, amik miatt nem fogom még egyszer így készíteni a palacsintát, bár tényleg finom, és állagra is mint a piskóta:
- több a mosatlan,
- kúrva vastag, e miatt alig hajlik,
- mire átsül kiszárad (ha még a barnulást is megvártam volna milyen lenne?),
- a hab pukkad és a tésztán luk keletkezik, amiken keresztül a töltelék kifolyik,
- jobb szeretek 3 különböző ízű palacsintával jól lakni mint betelni egyel, ami tésztájának az ízét vagy nem múlja felül a töltelék, vagy csurog minden felé.
A gyorsasággal viszont nincs gond. Pikk-pakk, öntöm, fordítom, haladok, még úgy is, hogy a rózsa lángja alig emelkedik a rács fölé, és a híg massza elfelejt a serpenyőbeöntéskor sercegni.
Odakinn 16 fok, és enyhe szél van, szerencsére jó idő, mert ilyen gázszolgáltatással megfagynánk -20°-ban. Vasárnap, ebédidő, fűtési szezon, és ennyi a max.: (a koszt nem kell észrevenni)






Nincsenek megjegyzések: